Followers

Isnin, 19 September 2011

Minggu paling Sedih, Pedih dan Letih

selamat petang kawan-kawan...
nak jadikan kisah lah kan..minggu lepas memang letih dibuatnya..dah kena amik EL sampai 3 hari untuk jaga anak aku yang kena jangkitan penyakit tangan, kaki dan mulut..

entah tang mana anak aku dapat jangkitan tu pun aku tak pasti,,nak kata taska,
cikgu taska kata tak ada pula budak yang kena penyakit tu..tapi pada 2 bulan lepas adalah aku terdengar ada budak bilik 3 tahun kena penyakit tu... Allahualam lah..
mungkin disebabkan dia ni seorang peputing..hahaahaa..kelakar.. cikgu dia katalah salah satu sebab

 

 ni kat kaki je yang boleh snap..dalm mulut memang susah lah amik gambar..
kena bayar mahal sikit kat model ni
gambar tangan dia ni tak berapa jelas,,sebab tak pakai flash..


tapi tak kritikal sangat lah dia kena...doktor kata pun tak serius, kalau serius tu sampai kena tahan masuk wad tu...makan pun xboleh...tapi arissa...bermangkuk-mangkuk jugalah dia balon...



 
kan aku dah kata..tengok tu punya lapar anak aku...ni hari kedua dah...hari ni lah juga IK dari PKD datang tengok keadaan arissa..dalam tak serius pun arissa dengan aku sekali kena kuarantin sampai 5 hari dari 14hb hingga 18hb September...huh memang letih juga lah jaga budak cinonet ni..sebabkan papa dia 2 hari tak ada kat rumah.
^
^
^
^
^
`
`
`
`
`
`
`
``
``
``
``
``
``
+
+
+
+
+


Berita Sedih

HARI SABTU bersamaan 19 Syawal 1432 aku mendapat masej dari akak aku menyatakan tok aku iaitu Tok Mah meninggal dunia pada pukul 6pagi...sedihla memang aku tak dapat nak balik tengok arwah sebab pagi-pagi lagi hubby aku dah keluar outstation bawa Dato' pergi Penang..kalau tak memang hubby aku nak balik tengok juga

wanita yang berbaju kurung purple tu lah tok aku..(al-fatihah wat dia)

Hari ini dah masuk 3 hari tok aku pergi bersamaan 21 Syawal 1432...tiba-tiba aku dapat berita sedih lagi,emak aku call bagitau yang wan Ali aku pula dah tiada kat dunia ni... tapi dalam rasa hiba tu aku rasa lega juga.. sebab Wan Ali aku tak seksa dah dengan penderitaan sakit tua dia selama 2 tahun dia terlantar kat rumah tu.. mungkin juga dia boleh bertahan selama tu masa tok aku masih ada..

Sekarang dua-dua dah tak ada..mak dan abah aku jadi anak yatim piatu dah...huhuuhu (tak wat lawak yerk) 
 boleh tersenyum lagi wan aku...arwah memang suka wat lawak
 Gambar ni amik masa Raya Pertama...

bila balik Perlis nanti, mesti rasa sunyi tak ada tok dengan wan aku..tapi adik beradik ada ramai duk kat rumah tok aku tu.. tapi tak samalah...

hari ni pun aku tak balik perlis sebabkan aku dah amik cuti 3 hari dah jaga anak aku sakit, dalam bulan ni dah 6 hari aku cuti...
huhuhuhu...tak dapat lah nak tengok arwah wan aku juga.......

mood: sedih :'(
post by :

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...